Friday, August 7, 2009

Rumah Semaian ( Pembenihan )

Alhamdulilah bersyukur saya kehadrat ilahi siapnya sudah rumah pembenihan saya bagi tanaman cicli. untuk kali ini anggaran dalam 1000 pokok dahulu. InsyaAllah pada pertengahan bulan puasa saya dapat memindahkan pokok-pokok ini keladang.. sekarang nie saya dah mula untuk pembersihan kawasan ladang.Alhamdulilah dengan bantuan abg long, uda dan rakan-rakan yang lain membantu bagi menyiapkan suktur rumah pam dan pembenihan.. Alhamdulilah kami dapat menyiapkan dalam masa dua hari.Oh ye pagi nie juga wakil dari pejabat MARDI Pontian hadir sama bagi membantu tunjuk ajar yang baik bagi penjagaan pokok cili.. InsyaAllah pada hujung minggu ini pula saya akan menyiapkan pagar dikawasan ladang. Moga-moga apa yang dirancang ini berjalan dengan lancar.. amin

No comments:

Post a Comment